Развојна проценка од 5 до 6 години

Моторен развој 

  • стои на една нога барем 10 секунди
  • скока, прескокнува, заобиколува пречки
  • се превртува (колут напред)
  • се лула на лулашка, се качува и спушта по лизгалка на детско игралиште
  • странично скока, прецизно шутира

 Когнитивен развој (учење, размислување и решавање проблеми)

  • брои и одбројува до 10 предмети
  • црта човечка фигура со најмалку 6 дела
  • црта едноставни цртежи со детали (цртежот е богат, како приказна)
  • прецртува триаголник
  • има знаење за работите кои секој ден се користат (храна, облека, пари, прибор за јадење итн)
  • ги препишува цифрите од 1 до 10,  самостојно пишува печатни букви, држи правилно молив
  • го препишува своето име

Јазик и комуникациски вештини

  • зборува разбирливо
  • раскажува со цели реченици
  • во говорот користи и идно време

Социоемоционален развој 

  • сака да им угоди на другарчињата
  • сака да се спријателува
  • разликува машки од женски пол
  • ги прифаќа правилата на игра
  • покажува поголема самостојност (оди само кај другарчето кое живее три ката над него)
  • ужива во правење претстави (игра, танцува, глуми)
  • знае да менува расположенија, да соработува, па да почне да се инаети

Црвени знаменца на дете од 5 до 6 год.

  • има мал опсег на емоции
  • има екстремни однесувања, како нереален страв, агресивност или изразена срамежливост
  • повлечено е, одбива да се дружи
  • нема реакција на присуство и обраќање од страна на други деца или возрасни
  • не го кажува целото име и презиме
  • вниманието му се одвлекува лесно и е краткотрајно
  • не користи еднина и множина во говорот, ниту минато и идно време
  • не црта
  • му треба помош при користење на тоалет, облекување и исхрана
  • ги губи вештините кои претходно ги имало усвоено

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top