Развојна проценка од 2 до 3 години

Моторен развој 

  • се подига на прсти
  • шутира топка
  • се качува на столица, кревет, препреки на детско игралиште
  • прави обиди за трчање
  • со држење качува и симнува скали
  • ја фрла топката со исправена рака над глава (со зафрлување)
  • повлекува прави линии и се обидува да нацрта кружна линија

 Когнитивен развој (учење, размислување и решавање проблеми)

  • пронаоѓа и подобро сокриен предмет (под неколку покривки)
  • кон крајот на овој период почнува повеќе да ја користи едната рака или да шутира со едната нога (се гледа дали ќе му биде водечка левата или десната рака/нога)
  • прави едноставни класификации, ги групира предметите по големина, форма, боја, без именување какви се
  • почнува да игра игри кобајаги
  • реди кула од 3 до 5 коцки 

Јазик и комуникациски вештини

  • на барање покажува конкретна слика во сликовница
  • именува делови од тело, како и секојдневни предмети и лица во неговата околина
  • поврзува два збора во реченица, а до крајот на овој период може да поврзе 3-4 збора
  • разбира и извршува едноставни вербални налози (донеси ја топката)
  • повторува зборови што ги слушнал од возрасните
  • на прашањето: „Каде е?“, точно покажува со прстот

Социоемоционален развој 

  • ги копира поголемите деца и возрасните
  • се развива самостојноста
  • се радува на други деца
  • пркоси, прави по свое, се инаети
  • доминира паралелна игра, со повремено вклучување на друго дете во својата игра, или тоа се обидува да се вклучи во туѓа игра

Црвени знаменца на дете од 2 до 3 год.

  • не поврзува два збора во реченица
  • не знае за што служат секојдневните предмети (чешел, чаша, лажица…)
  • нема интерес за имитирање на други лица
  • не оди стабилно
  • ги губи претходно стекнатите вештини

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top